Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

17 maj, 2009

Apopocalyps - Ghost town

Kommer ni ihåg Gunga? Stor radiohit 1992 med Borlängebandet Apopocalyps. Lite väl radioflörtigt i min smak men en trevlig låt. Så gjorde jag lite research och hittade en suverän skiva med bandet (som nu bara kallar sig Apopo), och det är en liveplatta. Vem har ett finger med om inte Internal Dread. Ghost town är alltså en cover på The Specials. Det är en skön version och mot slutet så dubbar Internal Dread till det.

Om ni vill bli på bra humör av skön reggae, soca, calypso och andra västindiska rytmer blandat med svenskt gung så ska ni försöka få tag på skivan One More (1996). En bortglömd pärla i svensk reggaehistoria, om ni frågar mig.
Enligt sångaren Benny Astors blogg är en comeback på väg just nu! Ny singel har tydligen precis släppts.

Inga kommentarer: