Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

22 maj, 2009

Kalle Baah - Inget emot dub

Inget emot? Verkligen inte! Det här är högklassig dub från skivan som äntligen fick mig att förstå Kalle Baahs storhet. Jag ska erkänna att jag aldrig sett Kalle Baah live. Första skivan, Blacka Rasta, är bra, men Skärblackarnas 90-tal kan man hoppa över. Så dök den här skivan upp i mitten på 00-talet. Wow! Det här är bra, och så avslutas albumet med två dubversioner varav Inget emot dub är bäst.
Låten innehåller också en smittsam gitarrslinga med klara Bobbanvibbar. Det är störigt när man inte minns vilken låt den påminner om. Minns ni?

Hur som helst, den här skivan gjorde mig sugen på att se Kalle Baah. Men någon spelning på Barnens ö blev det inte för vår del sommaren 2008. Vi hade sett en annons i tidningen och tänkte att det satt perfekt mitt i sommaren. Och vad händer? Vi åker dit, hittar parkering, men det visar sig vara endast förköp. Shit! Vi fick en lång åktur, jag och sambon. Men å andra sidan fick jag prata med Anders "Governor Andy" Sjösteen i toakön. Bara en sån sak! Det blev glass innan vi slogs med mygg och hängde utanför i tre låtar. Sedan lämnade vi båthuset, Barnens ö, och kände oss lite molokna. Så kan det gå! :)

Inga kommentarer: