Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

14 maj, 2009

Ital Skurk - Knäckt dub

Efter två idoga försök kommer här mitt tredje. Nu får jag sluta vara klåfingrig och lita på att mina skruvdragartrötta fingrar är med mig. :)

I dag handlar bloggen om Ital Skurks debut Knäckt och spräckt EP. Skivan släpptes 2003 på Vesper. Trots detta tidiga jobb av Ital så gillar jag dubversionen. Den melankoliska melodislingan fastnar och basen mullrar fint. Hoppas grannen under också gillar melankoliskt mullrande bas. :)

Ital Skurk har också släppt ett dubalbum, Rest In Dub. Det har jag inte hunnit lyssna på än eftersom jag precis hittade det i Vespers webbshop.

Och till mina icke dubkunniga läsare. Jag skriver om Melodifestivalen den dagen den görs i dubversion. ;)

Inga kommentarer: