Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

19 maj, 2009

Livelihood - Dubsteppah

Låten kommer från Sagans sånger (2007). Livelihood är lite ojämna i min smak, men här sticker kvaliteten ut! Syster Sols sång ihop med dubsoundet sitter perfekt. Inte den tyngsta dubben, dock är den väldigt lyssningsvärd. Magnus "King Magnitude" Angehed står för dub-effekterna. Nån som har koll på vad han mer har gjort? För mig är det en okänd förmåga, men värd att ge fler chanser.
Ni har väl inte missat Syster Sols solodebut? Vid första lyssningen var jag besviken men den har tagit sig. En av vårens mest spelade plattor hemma, ihop med Governor Andys nya och Promoes första på svenska.

Inga kommentarer: