Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

16 juni, 2009

Escape from Babylon

I går släpptes skivan, i dag köpte jag den online. Jag pratar om Alborosies Escape from Babylon. Banne mig vilken skön roots-skiva! Jag är helt såld på hans sound, jag tror verkligen att det här är en framtida superstjärna inom reggaen. När kom det senast fram en roots-stjärna? 80-talet? Sedan dancehallen slog igenom så känns det som att den nästan slog ut rootsen. Men Alborosie han kan konsten att blanda skön roots med modern dancehall, för att fånga publiken. Och han gör det betydligt mer live än på skiva. Så: gillar du dancehall, se honom live. Gillar du roots, köp skivan. Mitt Youtube-klipp har nu visats över 1 200 gånger! Operation Uppsala! På tal om polisen i Uppsala och reggae...

Nu tar jag en veckas semester och går offline. Tills nästa gång, kolla in mitt arkiv för sköna dublåtar. Adieu!

Inga kommentarer: