Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

06 juni, 2009

Viktorious the Dreadbot - Black mamba dub

Den här låten har jag hittat på nätet. Viktor Lindström heter artisten egentligen och var fram tills för ett tag sedan helt okänd för mig. I mitt sökande efter ny svensk dub hittade jag låten Black mamba dub. Det här är inte dumt alls! Hittills har jag bara hört två dublåtar med Viktorious the Dreadbot men med tanke på hur bra Black mamba dub och Ready, Set, Dub! låter så finns det mer att förvänta sig av den här stockholmaren.
Reggae galore gjorde en längre intervju med honom. Verkar vara en sympatisk kille, den där Viktor. Man får veta så mycket på nätet. Tydligen är Viktorious producenten bakom General Knas nya soloalbum som kommer inom kort. Den svenska reggaevärlden är liten. :)

Inga kommentarer: