Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

24 juni, 2009

Skagolv och delårsrapport

Det är mycket renovering och semester nu. Bloggen har fått vila lite, och kommer nog göra det gällande nya dubtips någon dag till. Men ni verkar gilla att jag inte skriver, hehe. Arkivet har sällan fått så mycket läsningar som när jag inte skrivit något nytt på en vecka.

Köket får sig en helrenovering. Det närmaste reggae vi kommer är det svart-vitrutiga golvet som med god vilja skulle kunna räknas som ska-rutigt.

Bilresan till/från Småland gick förstås i baktakt. 16 timmar tur och retur resulterade i mycket lyssning på Alborosie, Governor Andy, Syster Sol, Peps, Ricky Benz (jamaican som flyttat till Sverige, kommer troligen gästa ett soundsystem på URF) och Liberator. Just nu väntar jag med spänning på General Knas nya, som jag inte hunnit lyssna på.

Svensk reggae 2009 verkar blir ett mycket intressant år. Jag är definitivt såld på Governor Andys Glömda hjältars ballad. Syster Sols Dömd att bli bedömd är inte långt efter, Jaqees Kokoo girl är skönt ska-ig, och så svänger Promoes och Advance Patrols nya både hiphoppigt och reggaeton. Vad mer är på gång? Hur är Glesbygd'ns nya? Kommer Kapten Röd med nytt i år?

Inga kommentarer: