Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

01 juni, 2009

Junior Eric - Soldater & krigare


Vadådå? Junior Eric? Det är väl inte dub, tänker du. Jodå, det här spåret på hans EP Stil och fason (2006) är dubbat på slutet. Jag vet att många gillar Junior Erics stil men jag har varit svårflörtad. Det finns bara två låtar som jag gillar hittills, Jobb & pengar från Partillos samlingsskiva, och så Soldater & krigare (Babylon vill inte ha nån dreadlock till sin dans). Vem som ligger bakom de sista minuterna dub i produktionen vet jag inte, troligen är det Partillo.

Bloggen tog några dagars solledigt, men å andra sidan blev det två inlägg i dag. Tack förresten för alla glada tillrop. Nu vet jag att det finns läsare i bland annat Eskilstuna, Nässjö, Uppsala och Malmö.

Inga kommentarer: