Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

15 juni, 2009

Lars på bas, Knas och en bonus med Akademien!

Helt klart består Svenska Akademien av mycket kunnande. Både den som ger ut ordböcker och den som ger ut skivor. Nyligen gick det upp för mig att ytterligare en medlem av Akademien ger ut musik i eget namn, Lars på bas, Lars på dub, Lance-A-Lot, Lasse Banton. Varför så många artistnamn? Tja, säg det... Vad säger du själv, Lasse?

Låten jag tipsar om i dag är en gratis-mp3:a släppt här på Skawars, Eat fresh. Och när vi ändå inne på MP3:or med anknytning till Svenska Akademien. Ni vet väl att Svenskan har släppt en ny låt? Jag snubblade över den eftersom jag följer Gillis blogg. Försök hitta låten om ni kan... Hehe, skojar bara. Här är länken! Jag antar att det betyder att mer är på gång eftersom de ska turnera i sommar. Ser verkligen fram emot att se Akademien igen. Det är alltid bra drag!

Vi ska inte glömma att General Knas andra soloskiva kommer efter midsommar. Mycket Akademien nu! :)

Inga kommentarer: