Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

04 augusti, 2009

Fredagstips inför URF

Ni som läser den här bloggen vet att jag har en förkärlek för roots och dub. Då kommer det kanske inte som en överraskning att jag hellre tipsar om den typen av artister. Ur fredagens URF-program tipsar jag därför om följande artister att se:

Roots Circus. Ja, de heter ju tom rätt. ;) Roots Circus, svenskt band som jag sett på en festivalspelning tidigare (tror det var Öland Roots 2007). Ny platta som jag dessvärre inte hört. Skönt gung, hoppas bara att tältscenen inte är för liten för att det ska bli tunggung. Tältscenen 19.40.

Don Carlos. Tidigare Black Uhuru-sångaren är tillbaka i Uppsala. Har spelat här för några år sedan och veteranen är redo för att få Uppsala att gunga igen. Stora scenen 20.30.

Third World. Ytterligare en lite poppig reggae. Jag vet inte om det är medvetet av arrangören att lägga två stora, poppigare akter efter varandra på samma dag (den andra är Ky-Mani Marley). Third World är lite av en chansning känner jag. Lever de på gamla meriter endast eller svänger det fortfarande. Kan bli både fågel och fisk. Stora scenen 22.00

Chans till överraskning: Resten av det för mig relativt okända gänget band som spelar. Nu kan jag visa min okunnighet bland nyare utländska akter... Ziggi & The Renaissance Band såg jag på Öland 2007. Det var inget i min smak. Gick hem och la mig istället...

Inga kommentarer: