Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

06 augusti, 2009

P3, Syster Sol, Jaqee och wok

Så var första dagens besök på URF gjort. Det blev inte så lång kväll som jag hoppats på, men det bero på att jag har en ettåring som behöver komma i säng.

Några akter hann vi se, denna annorlunda reggaekväll. Första kvällen är ju vikt åt endast svenska akter i år. Först ut var Jaqee. Hon gjorde en helt okej spelning men den blev totalt sönderstyckad av att konserten sänds i efterhand i P3 Sommar Session lördag kl 12.03-14.00. Det blev alltså inte en vanlig spelning utan det blev tre låtar, lite snack, två låtar till, lite snack, lite trailers osv. Svårt för Jaqee att uppbringa någon stämning då. Hon får trea i betyg.

Efter det kycklingwok. Trea i betyg.

Sen var det en helt okänd skånsk akt, Haile Araya. Det var inte så bra. Brydde mig inte ens om att gå fram till scenen. Vi roade ettåringen genom att busa och flörta med andra besökare. Hon flörtade alltså, inte vi.

Syster Sol klev på härnäst. Också hon hade lite svårt att få med publiken i början men det slutade med att hon dompterade rätt fritt. Med sig på scen hade hon också Etzia som gästade på två låtar. Resten av setet körade hon. När två låtar återstod fyrade hon av Dömd att bli bedömd och Gillar din vibe. När viben var igång dansade stora delar av publiken. Fyra i betyg till Syster Sol.

Rootvälta hörde jag mest på håll och såg brottstycken av. Rootvälta tillhör inte mina favoritband. Jag har förstått att Borlängebandet är ett uppskattat liveband. Det var okej men inte värt att stanna med en sömnig, übertrött ettåring. Tvåa i betyg, men hade säkert förtjänat bättre om vi stannat längre än 20 minuter.

Resten av kvällen får andra njuta av. Vi ska sova. Hoppas Kultiration och Svenska Akademien var lika bra som de brukar. Ses på Kap i morgon!

Inga kommentarer: