Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

16 augusti, 2009

Junior Erics postuma album

Det verkar som jag fick tag på ett av de hittills mest exklusiva exemplaren av Junior Erics enda skiva. I samband med URF så stod SwingKids och krängde lite skivor efter Syster Sols spelning på torsdagen. Jag köpte skiva nummer två av de som packades upp men någon mer noggrann lyssning hanns inte med under festivalen. Den här veckan har det dock blivit ett antal lyssningar och Raggamuffin på svenska är inte dålig även om hans stil på reggae inte riktigt är min stil.

Favoritlåten är den som finns på Partillos samling, Jobb & pengar. Jag Vet, där Kapten Röd gästar, är också ett riktigt bra spår. Men det hörs att skivan inte hann bli färdig, den är ett hopplock och för oss som lyssnar mycket på svensk reggae så är det mycket skåpmat. Jag tycker ändå att ni ska köpa skivan när den dyker upp i SwingKids webbutik snart. Fram tills kommer jag fortsätta känna mig lite exklusiv. :)

1 kommentar:

Fyah sa...

Tycker det e en grymt bra skiva, och håller med om att Jag Vet är riktigt bra!