Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

05 augusti, 2009

Vad händer på lördag då?

Jo, det ska jag berätta för er nu, I varje fall vad jag tänker se på lördag om Jah vill och vädret tillåter... ;)

Internal Dread! Den svenske dubguden spelar på tältscenen men en sak oroar mig. I programmet står det ett frågetecken! Är det frågetecken för hans medverkan eller frågetecken för starttiden? Jag vet inte men orolig blir jag. Hoppas verkligen han inte ställer in! Jag har hittills bara sett honom mixa ett antal artister men aldrig sett honom stå på scen. Håller tummar för svenska dubkungen. Tältscenen 19.00

Governor Andy. Reggaesveriges mest produktive artist de senaste åren. Han spottar ur sig skivor och den senaste, Glömda hjältars ballad är den jämnaste och bästa i min smak. Det ska bli ett sant nöje att se Uppsalapubliken röja loss till Riddim bonanza... Det kommer bli en skön blandning av roots, dancehall och någon slags buskis som han står för, i varje fall textmässigt. Stora scenen 15.20

Heptones. Det här är gamla hjältar. Håller de klassen? Förhoppningsvis har de inte legat av sig. Bästa plattan är tveklöst Nightfood (1976) men mycket annat håller hög klass. Det är dock alltid risky med de här gamla stötarna. Tältscenen 22.00

I övrigt har ju URF:s arrangörer sparat sitt bästa krut till lördagen. På tipslistan har jag också Inna Yard All Stars (som består av många beståndsdelar reggaehistoria nu i ny förpackning), Lutan Fyah, Junior Natural och Alpha Blondy. Sen är det kul med det lokala inslaget Bring Down The Beat kan prestera. Det är ett lokalt musikprojekt från Uppsala och som får två timmar på sig att visa upp sig på tältscenen. Vem vet, vi kanske hittar framtidens stjärnor där.

Vi ses på festivalen, i morgon börjar det!

Inga kommentarer: