Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

14 augusti, 2009

I väntan på: Kapten Röd

2009 har varit ett bra svenskt reggaeår, ett av de bättre någonsin. Än lever det inte upp till 2007 men det återstår ju 4½ månad. En artist jag väntar på är Kapten Röd. Just 2007 kom hans debut och synen av Kapten Röd på Öland Roots scen den sommaren var oslagbar. Skivan hade bara varit ute i en månad och i princip alla kunde alla låtar. Han var så chockad och glad att han inte visste var han skulle ta vägen. Stjärnorna finns här var 2007 års bästa svenska reggaeskiva i min smak, inte illa av en debutant. Sedan dess har han medverkat på diverse samlingar och andra artisters skivor.

I sommar har han varit i studion, samlat på sig fler rytmer och verkar vara på gång med skiva. Toppen!

I väntan på nästa album får du hålla till godo med Okänt nummer från Partillos samling från i fjol och Delelelelelikat från General Knas album Charmörerna.



2 kommentarer:

Lars sa...

Jag såg Kapten Röd på URF för några år sedan och sedan i Sthlm på Mondo året efter (tror jag det var) och ett av de mest bestående intrycken då var hur självklar han var som sångare och underhållare. Tror och hoppas på en storslagen framtid för honom.

Prince Herring sa...

Jag hoppas verkligen han levererar igen men med talangen borde det inte vara några problem.