Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

14 september, 2010

Skön röst bär fram Caribinghi

Caribinghi har som värsta Robyn spottat ur sig två skivor/mixtape på kort tid. Bloggen fokuserar på skivan Di Gideon Walk. För att vara skivdebutant kommer Caribinghi med en stabil skiva. Det är framför allt hans sång som gör skivan. Real Strong As I står ut bland låtmaterialet. Det är en av de här låtarna som kommer värma upp hösten. Han har en behaglig, tonsäker sång att lyssna på. Personligen har jag svårt för ganja-propagandan i reggaen. Den sköna rytmen som Blaze It bygger på förstörs av drogsnacket. Kan ni tänka er att man kan gilla reggae utan att gilla drogerna? Sån är jag.

Den ska/rocksteady-smakande One More Chance Girl är bra. Den långsamma rootsen Be My Queen är också riktigt bra. Efter den starka öppningen, första halvan av skivan, tappar jag intresset. Det är en sämre andra halva, någon enstaka låt undantaget. Som med alla skivor nuförtiden kan man enkelt plocka ut sina favoritspår och plugga dem hårdare än de andra, lite svagare låtarna. Mina spelare i dator och mobil kör Real Strong As I om och om igen. Be My Queen ligger inte långt efter.

Bilda er egen åsikt om Caribinghi Di Gideon Walk. Skivan är släppt gratis på nätet. Gillar ni den extra mycket kan ni ge mixtapet Di Gideon Mix Vol. 1 en chans också.

Bästa spår: Real Strong As I och Be My Queen.

Inga kommentarer: