Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

02 september, 2009

Dubtips: Boomsound meets the Dubinvestigator Uptown

Det här är göteborgsk dub, om jag minns rätt. Hittade ett album online i mitt sökande efter svensk dub. Jag fann Dead But Dreaming som är en samling av Dubcall-material från 1998 till 2006. Det här är grymt bra, och eftersom jag tipsar om låtar så valde jag en av de bättre. Den här, Boomsound meets the Dubinvestigator Uptown, är riktigt tungt, i linje med King Tubby i mitt tycke. Jag försökte återigen hitta länken så även ni kan ladda ner skivan men länken verkar vara bortplockad. Låten finns dock på Skawars! Där finns ytterligare två låtar för nedladdning.

Det var nog 2007 jag hittade Dubcall. Det finns en dåligt uppdaterad hemsida om artisten medan det finns en engagerad bloggare som skriver om skivan Dead But Dreaming.

Så, nu har ni fått en återupptäckt godisbit ur den svenska dubpåsen. :)

(texten redigerad, originaltexten publicerad i min gamla blogg, 11/5 -09)

Inga kommentarer: