Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

26 februari, 2010

Skön roots av Mekka

Det händer ibland att skivbolag och marknadsförare hör av sig med tips om artister. Ibland är det bra grejer, ibland dåligt. Häromdagen mejlade en promotor om artisten Mekka. För mig var det ett nytt namn, men han spelade till exempel på Uppsala Reggae Festival 2006 (jag var inte där, valde friidrotts-EM i Göteborg istället...). Nu har jag bekantat mig med artisten och det är en skön, ganska långsam roots han bjuder på.

Han har kopplingar till avsomnade Uppsalabandet Natural Way och Cool Runnings. Sedan två år tillbaka har han kontrakt med tyska bolaget House Of Riddim. Nu är han aktuell med singeln Made Of, som enligt uppgift närsomhelst ska släppas på till exempel Itunes. Låten är rootsig med dancehall-inslag. Promotorn tycker att han kan jämföras med Gentleman, och visst finns det klara kvaliteter i den här killens musik.

Med sin ovanliga bakgrund (född i Saudiarabien, uppvuxen i Libyen och Sverige) är han definitivt intressant. Han är värd att lägga 15 minuter av er MySpace-tid på till att börja med. Den låt som fångade mig mest var Stereotype.

Inga kommentarer: