Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

04 februari, 2010

Vinterrytmer för rumpan

Ett relativt okänt band med mycket rutin är Rumprytm från Stockholmsförorten Årsta. Passande nog nu i vintern har de gjort en video till sin låt Hal date. Magnus Bernholz i bandet berättar:

- Vi är ett band på uppåt 10 musikanter som försöker samla ihop oss i Årsta, för att spela egna låtar i baktakt och andra rytmer, vi har väl hållit på i några år, och haft nån spelning till sommar och jul. Det är först nu vi fått ihop en bra grund att utveckla inför kommande spelningar, planen är att vi till våren ska släppa en platta och vara ute och giga mer.

Bandet släppte en slags EP i juni 2009, låtar som finns att höra på Myspace. Magnus Bernholz berättar att han har kopplingar till Governor Andy.

- Jag kommer från Västerås och till kuriosa hör att jag lärde känna Governor Andy när han typ 1976 var ihop med min storasyrra.

Han berättar att Rumprock är ett kompisband med musiker från olika bakgrunder som blues, punk och rock'n'roll. Bandet består bland andra av Tor Pentén (med bakgrund i Rednex), Peter Ampull (KSMB) och Stevie Klasson (Hanoi Rocks).

- Själv har jag tidigare spelat i rock'n'roll-band i några år med Tage Dirty (Dag Vag), säger Magnus Bernholz.

Nu till vinterkylan har bandet spelat in låten Hal date.

Inga kommentarer: