Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

27 februari, 2010

Var är Tommy Tip?

En uppmärksam läsare, Jakob, tyckte jag skulle spana in ett projekt som göteborgaren Tommy Tip är inblandad i.

Han gästade bland annat på Kapten Röds debutskiva 2007, där de tillsammans gjorde Du E La Go. Han gjorde ett spår på Partillos samling Högre Standard sommaren 2008 under namnet Blotta Förskräckelsen. Jag vet faktiskt inte om han var ensam eller om de var fler. En låt nådde dagens ljus vad jag vet, Skjut Först.

Nu är Blotta Förskräckelsen aktuell igen på en låt ihop med Ravekommissionen (roligt valt gruppnamn för övrigt). Kanske är det också Kapten Röd som hörs? Se, hör och döm själva. Låten heter Kriminell Skank.


Inga kommentarer: