Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

08 december, 2009

Dansbandsbuskis goes reggae

Musikens vägar äro outgrundliga. I helgen när jag besökte Åland så hade vi Spotifyfest. Man börjar med en låt, klickar sig vidare och man har ingen aning om var man hamnar. Vi hamnade, på något sätt, på Matz Ztefanz med Lailaz.

Jag kan inte hela historien bakom detta plojdansband från goaste Västkusten, men det var i alla fall minst tre buskiskomiker med i bandet: Stefan Ljungqvist, Laila Westersund och Mats Ljung. Enligt Wikipedia har bandet haft tre Svensktoppshits, mest känd är Evert.

Vad har då det här med reggae att göra? Det undrade jag också jättelänge i lördags, men bandet har spelat in en sådan hemsk låt som Ruggi Raggar Reggae Rock från 2005. Den är absolut inte bra (till och med det sämsta jag någonsin skrivit om i bloggen), men tänk att till och med ett buskisdansband upptäckte reggaen och gjorde en egen låt. Jag tänker inte ladda upp låten här, men för er som har Spotify: våga lyssna. Den finns även på Pirate Bay för er som är modiga.

Håll ut, senare i kväll kommer ett superseriöst inlägg som kräver ert deltagande i allra högsta grad.

2 kommentarer:

Engqvist sa...

Värt att nämna är att flera av deras låtar, däribland Evert, skrevs av Errol Norstedt aka Eddie Meduza.

Anonym sa...

http://img7.imageshack.us/img7/2555/elisabet.jpg

kolla den då....