Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

22 december, 2009

Exklusiv lyssning på Junior Natural

Svenska reggaebloggen har fått vara med om något hemligt i dag. En exklusiv lyssning på delar av det som är tänkt att bli Junior Naturals debutalbum.

I en för er hemlig lokal tilläts jag lyssna. Jag halade glatt fram mitt USB-minne i hopp om att få lyssna både på plats och i lugn och ro. Icke! Jag fick endast lyssna i studion. Och jag som inte ens hade papper och penna med mig.

Det första spåret jag fick höra var en duett mellan DanJah och Junior Natural. En bra låt som kan bli en hit. Det som jag gick igång mest på var dubmixen på Uppsala Reggae Festival (eller om den heter Festival Man). Låten spelades live på URF 2009, och finns i YouTube-version här nedanför. Det här var riktigt skruvat och bra. Så skruvat som bra dub kan låta. Dub helt i min smak.

Hur mycket av det som jag fick höra som verkligen kommer finnas med på debutskivan är oklart. Det finns tillräckligt med låtar för ett album inspelade, men hur ljudet verkligen kommer bli vet ingen än. Kanske kommer det låta dancehall, roots och dub, kanske något annat. Den senaste kända planen är att skivan Rising Son ska ligga färdig till i mars.

Inga kommentarer: