Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

01 december, 2009

Vart är reggaebevakningen på väg?

Det verkar som att bevakningen på nätet av reggae i Sverige är på nedgång. SkaWars söker nyhetsansvarig sedan två månader tillbaka, Reggae Galores blogg har inte uppdaterats lika flitigt på grund av tidsbrist och i dag meddelar Rebelmusic att de inte vet hur framtiden ser ut. Dessutom är det så att Reggae Galore Magazine #2 har dröjt väldigt länge.

Jag har inte hållit på särskilt länge med bloggandet om svensk reggae, sju månader. Mitt bloggande drog igång för att täcka en lucka, jag tyckte att svenska delen av reggae bevakades för lite. Besökssiffrorna har skjutit iväg snabbt, det har varit en ökning med 200 besökare i månaden från september till oktober och samma ökning från oktober till november (över 1500 unika besökare). Jag har kunnat vara så flitig tack vare att jag varit föräldraledig. Nu när det är slut med det så finns det en risk att även Svenska reggaebloggen uppdateras mindre flitigt i framtiden.

Vad är det som händer? Är responsen för dålig? Är kvaliteten svår att upprätthålla? Är det inte värt tiden/kraften det tar att hålla bevakningen uppe? Vad krävs för att det även i fortsättningen ska finnas en bra nyhetsbevakning av reggaescenen? Ska vi alla slå oss ihop för att göra en stor reggaesajt? Nu verkar det som vi får anstränga oss för att bevara bevakningen!

5 kommentarer:

Erik sa...

Det är ruskigt tråkigt att höra. Förhoppningsvis kommer Rebelmusic till sina sinnens fulla bruk och fortsätter med sajten.

För övrigt har ju även Reggaebloggen lagt ner för en tid sedan.

Hoppas att du fortsätter sprida den svenska reggaen. / Erik

Anonym sa...

Jag tycker denna bloggen är kanon, nu när svenska akademien lagt ned så behöver jag ändå ha koll på vilka andra band som faktiskt är aktiva!

Prince Herring sa...

Tack för berömmet, anynom! Det värmer gött! :)

Jim sa...

Säger som Erik och Anonym. Keep it real! Börjar sakta men säkert bli en daglig göra att kolla din blogg.

Goldus Goldington sa...

Tja. Bra idé om en stor blog. Landet och marknaden är för liten för att alla ska sitta på sina egna projekt. Jag föreslår ett förutsättningslöst möte med alla inblandande. Kanske hos oss i Rub-a-Dub studion i samband med Reggae Week här i slutet av månaden. Vad sägs...? skicka vidare. Fridens liljor / Jonahgold i Rub-a-Dub