Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

09 december, 2009

Kung Kodum vill väcka oss

Efter flera års tystnad och till och med nedläggning har Kung Kodum återuppstått. Senaste skivsläppet kom 2006. Ryktet har gått ett tag om att något var på gång igen. Så i dag, 9 december, dök en låt upp på skivbolagets hemsida. Dags att vakna heter den, ett inlägg i vaccineringshysterin. De uppmanar oss att avstå sprutan.

Det är en skönt gungande rootsreggae, fast med något mer digitalt sound än vi är vana vid från Kung Kodum. Det är i alla fall min känsla efter några lyssningar.

Enligt Reggae Galore"beräknas singelsläppet få följe av ett album och en turné under sommaren 2010".

Om du gillar låten, spana in deras diskografi: Kung Kodum EP (2003), Vik din egen krona (2005), Medicin som botar (2006).

4 kommentarer:

arvid sa...

hehe, ser du här erik att mina små fågelöron har hört rätt! först helt off och nu kung kodum! 2010 kan bli en otroligt bra svenskt reggaeår! kanske det bästa... när jag träffade Ital Skurk senast sa dom att det bara var en tidsfråga innan deras skiva var på gång också. får peps och glesbygdn ut varsit släpp också så är hela mitt musikår räddat ska jag säga dig! god jul i förskott! / arvid

Knajht sa...

Detta har jag väntat på! :D Big up!

Lars sa...

Kung Kodum en tidig lördag på URF för ett antal år sedan är en av de mest överraskande positiva konsertupplevelser jag någonsin haft.

Hade inte hört dem tidigare, före den spelningen, men vilken energi och spelglädje de bjöd på. Ett starkt URF-minne.

Ellinor sa...

YES! Satt och pratade häromdagen om att ett av mina största misstag var att jag missade Kung Kodum på Malmöfestivalen för ett par år sen. Jag älskar dem! Fattar inte varför Svenska Akademien blivit större då Kung Kodums texter och känsla slår allt! Tack för den goda nyheten!!