Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

25 oktober, 2010

Glömda hjältars ballad

Skiva 4 av 11 i genomgången av 00-talets bästa skivor, Governor Andy: Glömda hjältars ballad.

Nu är Guvernören rätt i soundet. Enligt mig är det här Governor Andys starkaste platta. Han blandar stilar men lutar ändå mest åt roots. Tunga spår som titelspåret och Han ser dig, samsas med covern på Maytones låt Money Worries, som är känd från filmen Rockers. I Governor Andys version blir det Pengatrubbel.

Han är nog den enda svenska reggaeartist som kan få mig att både rodna och skratta samtidigt. Visserligen inte lika tydligt på den här plattan som på Underhållningsmaskinen, men låten Riddim Bonanza där han bjuder på sedvanlig humor och galen text fick mig definitivt att skratta högt när skivan var ny. Numera nöjer jag mig med att dra på smilbanden.

Ska ni upptäcka Governor Andy, börja här.

4 kommentarer:

MrGillis sa...

Hur gick det med bokstavsordningen 10 i topp plattorna skulle komma i hehe!?

Kalle
USCB
KUltiration
Governor

Kristian sa...

Titta på skivtitlarna så kommer du finna ett intressant mönster....

Prince Herring sa...

Tack, Kristian! Jag hann aldrig svara Gillis, men du hade klurat ut ordningen. Listan blev mer varierad i skivordning än artistordning. :)

Gillis sa...

aha finemang, då har jag på känn vilka om återstår nu hehe