Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

28 oktober, 2010

Raggamuffin på Svenska

Skiva 7 av 11 i genomgången av 00-talets bästa skivor, Junior Eric: Raggamuffin på svenska

"Hyllningsskiva, samlingsskiva, skåpmat, hopplock, jag vet inte vad man ska kalla den. Hursomhelst så hörs det att skivan inte hann jobbas färdigt med pga Junior Erics tragiska bortgång, alldeles för ung blev han. Höjdpunkterna är bra, däremellan lite tjatigt likt". Så skrev jag när skivan Raggamuffin på svenska var färsk. Med tiden har mitt intryck svängt något till skivans fördel. Låtarna från EP:n Stil och fason känns inte längre lika gamla, inte heller Reggaeprofil (duetten med Governor Andy) som är med på skivan. Tiden har helt enkelt fört ihop skivan till en helhet mer än hur det kändes när hälften av låtarna redan fanns att få tag på innan Raggamuffin släpptes.

Junior Eric hann inte med mer än det här albumet. Enligt brorsan Partillo finns det mer material att släppa. "Det kommer släppas såklart, när vet jag ej ännu, jag vill ju inte släppa allt på en gång för då skulle det inte finnas något för oss i framtiden. Jag vill att Erik ska få vara med som skivsläppande artist så länge som möjligt så det är dumt att stressa ut något. Det finns massa olika idéer om hur detta ska släppas men jag vågar just nu inte lova någonting", sa Partillo i en intervju med bloggen för nästan ett år sedan.

Inga kommentarer: