Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

05 juni, 2010

Babatunde gör ovanlig spelning

Babatunde Tony Ellis gör i kväll en spelning på Katalin i Uppsala, tillsammans med Rootvälta. Inför det tog Svenska Reggaebloggen kontakt med mannen som gjort mycket för svensk reggae med egna soloplattor och tillsammans med andra som Peps Persson.

Du kommer till Uppsala för en spelning. Hur många spelningar gör du per år, nuförtiden?

- Jag har inte gjort några spelningar, eftersom jag varit upptagen med att skriva och spela in mitt nya album.

Hur kommer det sig att du spelar ihop med Rootvälta?

- Jag känner Rootvälta sedan många år och älskar dem och kunde inte tacka nej när de frågade om jag vill göra dem sällskap på scen.

Kommer du bjuda på nya låtar eller blir det gamla klassiker?

- Vi kör mina "oldies but goodies".

Håller du på med något nytt på skiva eftersom du gör en spelning?

- Ja, jag är mitt i processen av att sätta ihop min nya skiva och den kommer bli wicked.

Babatunde Tony Ellis avslutade med att han vill skicka över smakprov på nya plattan. Det ska bli spännande att höra hur han låter nu, 30 år efter sin absoluta topp med skivorna No Place To Run (1979) och Change Will Come (1981). Tyvärr har bloggen inte möjlighet att se spelningen på Katalin, har ingen barnvakt.

Inga kommentarer: