Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

08 november, 2009

Anaya vecklar ut sig

Skrev helt nyligen om Anaya Roots för första gången.Jag bad henne utveckla mer om sig själv och sin musik. Superkul, tyckte Anaya och gav mig ett jättelångt svar tillbaka.

"Jag har en bakgrund som dansare från början. Men när jag pajade min rygg så blev det musik och konst som tog över helt och hållet. Jag fick en ny chans! Har varit riktigt blyg och vågade knappt  sjunga förr i tiden, bara för mig själv. Men det har släppt, haha. Nu är det tvärtom!"

Hon berättar att hon tidigare spelade med bandet Konfront Issues men när skivinspelningarna höll på så splittrades bandet, innan skivan var klar (det finns några låtar att höra på Skawars för den som är intresserad). Hon har stått i bakgrunden bakom många Göteborgsakter och jobbat ihop med Partillo, Junior Eric, Ras Tonto med flera. Till slut var det dags att stå på egna ben som soloartist, så hon drog från Göteborg till Öland.

"Nu sitter jag på Öland bort från stad och jobbar med min konst och musik. I dagsläget så arbetar jag med producenter i England (Uprising Sound), USA, Finland (bl a Intergalaktig), Italien (Mystical Powa Rootikal Warriors), Holland bl a (Lion I Levi) och Sverige (King Alpha Records, Doobie Sound) mm. Jag har väldigt mycket på g just nu och är i inspelningsfasen."

Mängder med projekt

Anaya Roots berättar vidare att hon håller på att spela in en skiva. Det är ännu inte bestämt om det kommer bli en på svenska eller en engelskspråkig. Hon jobbar även med ett skivsläpp i utlandet. Hon håller också på med två andra svenska, kvinnliga artister, något som släpps snart, enligt henne själv.

Hon verkar helt klart ha enormt många järn i elden samtidigt. Ska bli intressant att höra vad det blir av alla projekt.

Inga kommentarer: