Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

18 november, 2009

M som i musikaliskt arv

I dag handlar bloggen om en Uppsalaartist, Dani M. Det var tack vare låten Tänk efter som jag fick upp öronen för honom. Gillar ni den låten så kommer det snart dyka upp en låt som heter Inget att förlora.

Dani M har ett musikaliskt arv som få. Han är barnbarn till salsamusikern Marcos Monserratt som spelat med bland andra Tito Puente. Hans farsa är percussionist och har också spelat salsa, men även med musiker som Charlotte Perrelli, Markoolio och Svante Thuresson.

"Det var inte konstigt nog min farsa som fick mig att börja med musik, rap mer exakt, 2002. Det var ett band som hette STG-Kollektivet och farsan var producent. På den banan gick jag och började så småningom med reggae nån gång runt 2005. Sedan dess känner jag att jag hittat rätt."

Förutom den där svenska låten så har Dani M ett mixtape på gång snart, enbart på patois och ett projekt med Family Sound, som är ett soundsystem från Finland.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=3k4hK1U91AQ

såg att du diggar jaqee. Check it.

Bless