Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

30 november, 2009

Nya låtar med Kalle Baah

I övermorgon onsdag släpps Kalle Baah 30/En samling. För de som besökte jubileumskonserten i lördags så ska skivan ha funnits till försäljning, men jag har inte sett någon som hunnit recensera skivan ännu.

Den innehåller arton spår och spänner från tidigt 80-tal till 2009. Det mest spännande för oss som följt Kalle Baah genom är de tre nya spåren som är med och hyllningen till IFK Norrköping, som var ett ohört spår för mig.

De nya spåren är samtliga på engelska: Fancy World, Bring Joy och Not The One For Me. I övrigt är tre spår från Blacka Rasta (1985), två eller tre spår från Natural (1992)(beroende på om man räknar You Are My Angel som faktiskt släpptes som egen singel 1989), tre spår från Soon Come (1995), fyra spår från Bråda dagar (2006), sedan hörs Entering Zion (singel från 1999) och hyllningslåten till IFK Norrköping, Pekings Park (2001).

Recension av de nya låtarna kommer så småningom, mina åsikter om Kalle Baahs bästa period kommer när ni röstat färdigt i omröstningen här intill. Den jämnaste omröstningen hittills, så gör din röst hörd!

Inga kommentarer: