Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

29 november, 2009

Daltone väljer oftast hiphopen

Nyligen kom ett mixtape med Daltone. Några mer eller mindre kända reggaenamn gästar: Lasse Banton (basisten från Svenska Akademien), Diegojah, Luddee, Roffe Ruff, Hofmästarn och Mästerkatten. Det är tydligt att det är hiphopen som lockar i störst utsträckning. Det är låtarna med Lasse Banton som är de bästa ur ett reggaeperspektiv. Låten På dekis fanns med på RG Magazine #1 och är därför inte helt ny men lyssningsvärd. Bästa spåret är det som kallas bonusspår (varför man nu lägger med sådana, jag har aldrig förstått poängen med bonusspår över huvud taget), Svenne på vift. Även den låten är släppt sedan tidigare.

Avslutningsvis, fördelen med mixtape är att man väljer ut de låtar man vill, och man gör det helt gratis. Jag valde ut två spår. Hur bra hiphopen på mixtapet är överlåter jag till andra att bedöma.

Inga kommentarer: