Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

16 september, 2009

Diegojah - Electric Music

Stockholmaren Diegojah är aktuell med singel, och hans promotionfolk tyckte tydligen att jag behövde veta det. Jag fick alltså ett pressutskick med låten och lite mer text- och bildmaterial. Hade det inte varit för att låten är bra så hade jag inte skrivit om honom. Eller rättare sagt, jag skriver inte för att jag fått låten skickad till mig. :)

Min första spontana känsla var att Electric Music lät slående likt Promoe i början av låten. Annars kan jag inte riktigt placera in den i att den påminner om någon annan reggaelåt. Det är en dansant och svängig sak, lite åt dancehall-hållet. Den kommer spelas flitigt i min Itunes i höst. Betyget ser du till höger.

Det kommer ett album också i höst, Dancehall Sweet, tyvärr har jag inget datum på när skivan släpps. Diegojah har man tidigare kunnat höra på både Gillis Reggaepropaganda vol. 2, Partillos Högre Standard och Reggae Galores #1. Han har dessutom medverkat som sidekick på Ras Crickets del 3.

Inga kommentarer: