Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

25 september, 2009

Dubtips: Ital Skurk

I min gamla blogg tipsade jag om Ital Skurks dubberier. Nu är det dags igen, fast nu handlar det om det senaste alstret. Rest In Dub heter skivan och den släpptes förra året. Det är en ren dubskiva, det tillhör ovanligheterna i svensk reggae. Det här låter helt annorlunda mot hur stockholmarna i Ital Skurk brukar låta. Deras signum är ju annars de melankoliska texterna och här är det instrumentalt. Dagens tips blir faktiskt hela plattan, annars brukar tipsen handla om enstaka spår.

Vad det blivit av gruppen vet jag inte. Hemsidan är dåligt uppdaterad och MySpacesidan är dåligt uppdaterad

Inga kommentarer: