Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

16 september, 2009

Fem anledningar att älska Västerås + ett låttips

1. Jag träffade min fru där, på blinddejt. Nu är vi alltså gifta och har barn nr två på väg. Musiken förde oss samman, bland annat.
2. Governor Andy. Hans fru ska tydligen vara snålast i hela Västmanland, enligt Guvernören själv. Han är en promotor av svensk reggae, gör själv bitvis briljanta låtar och är på gång med två nya skivor.
3. Looptroop/Promoe. Den skäggige veganen rör sig ständigt i gränslandet mellan hiphop och reggae. Jag har haft förmånen att se Looptroop spela på hemmaplan, i gamla biosalongen som blev konsert lokal Prisma, och de spelade Jag sköt Palme... Varför inte en renodlad reggaeplatta eller mixtape, Promoe? Du har helt klart förmågan. Lyssna på Bureaucrazy, som var med Gillis Reggaepropaganda vol 1 och Generation Kill här nere, plus dubben han gjorde med Molecule.
4. Chilly & Leafy. Jag är svag för Chilly & Leafy, inte alls lika svag för Chilly White & Kenny Peach. För min del får C & L gärna göra mer än ett fullängdsalbum (Unda Dawg Entourage, 2002) och 7"/12"-singlar...
5. The Cigarres. Mig veterligen blev det bara en EP (Praise The Music, 1999) och en skiva, Time Will Tell (2000). Varför? Det är ju sjukt svängig! Kom tillbaka, Cigarres!

Dagens låttips med en västeråsare: Promoe - Generation Kill, släppt gratis på Looptroops hemsida.

Inga kommentarer: