Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

23 september, 2009

Dubtips: Finn The Giant feat. Dan-I-Locks

Det har varit tyst om Finn the Giant ett tag. Senvåren 2008 kom hans skiva Dub Pon Top, en väldigt bra skiva för övrigt, men sedan dess har det varit snålt med nya prylar. Via skivbolagets hemsida kan man i väntan på nytt material ladda hem hans gamla låtar. En del är riktigt bra. Min otåliga väntan på nytt från Finn stillades lite grand i våras när RG Magazine släppte sitt första nummer och bland de medföljande mp3-spåren fanns Finn the Giant feat. Dan-I-Locks med låten Rough reggae music. För mig var Dan-I-Locks en ny bekantskap men han håller tydligen på nere i Malmö med något som heter DengDeng HiFi. Han har också gästat många soundsystem. Tyvärr har jag dålig koll på de svenska ljudsystemen...

Här står hursomhelst Dan-I-Locks för sången och Finn för dubben. Skön låt, spana in den om ni hittar den... Jag har letat på Finns skivbolags sida, MySpace och på Dan-I-Locks MySpace men hittar inte låten någonstans. Ni får väl köpa RG Magazine helt enkelt eller vänta på en mer officiell release.

Inga kommentarer: