Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

05 september, 2009

Kapten Blod

Måste bistå med en rolig historia. Min gode vän och jag chattade häromkvällen. Han frågade hur det går med min blogg. Jodå, skrev jag. Det går bra, men det är svårt att få lika många läsare som jag fick häromveckan när jag hade en bra nyhet. "Just det, Kapten Blod skulle lägga av". Menar du Svenska Akademien, svarade jag. "Hette de inte Kapten Blod? Du har ju till och med spelat en låt med dem". Då fattade jag hur han hade kopplat fel. Förstås handlade det om Kapten Röd. "Blod är ju rött", sa han som förklaring senare. Hade han sett mig, så hade jag legat på golvet och kiknat av skratt. Min vän lyssnar inte på reggae mer än om den heter One more reggae for the road, eller Stars are blind...

Hädanefter ska jag kalla mig för Kapten Blod om jag spelar in någon reggae. Och det ska vara piratreggae som handlar om rövare och ond bråd död. Det, mina vänner, är en ny genre inom reggae!

2 kommentarer:

Morn sa...

En vän till mig kallade honom för "Gubben Röd". Då kan han ju ha en kör med tant Grön, tant Brun och tant Gredelin...
Eller kanske tant Röd (Mästerkatten?), tant Gul och tant Grön?

Prince Herring sa...

Värsta färgpaletten! Varför inte slänga med kramdjuren Kiss (gul) och Bajs (brun)? En och annan från Barbafamiljen skulle lätt passa in i den kolorerade orkestern.