Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

11 september, 2009

Dubtips: Green Bay Killing Dub

Jag satt här vid datorn, surfade runt på Facebook och hade Itunes på random. Då dök det upp en skön melodicaslinga som lät bekant. Vad är det här? Inte är det Augustus Pablo? Kollade titeln och så var det Lars-på-bas, Lasse Banton, Lance-a-lot, Lars-på-dub! Lasse, känd från Svenska Akademien har ju gjort sin soloräder på väldigt olika sätt. Personligen föredrar jag definitivt dubutflykterna. Det är den smittande melodican som gör det. Jag har sagt det förr och säger det igen, det är för lite melodica i svensk reggae!

Och vad dök upp efter Green Bay Killing Dub (som finns gratis på Skawars för er som är registrerade där)? Dillingers I See E Saw på Satta Massagana-rytmen. Så var väl helgen räddad, efter en tuff vecka ensam hemma med en ettåring och en övertidsarbetande fru.

1 kommentar:

Anonym sa...

www.myspace.com/joyrek
KOlla där och se vad du tycker om musiken :D