Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

29 september, 2009

Reggae hett i Uppsala just nu

Jag tycker det känns som en spännande höst för reggaen i Uppsala. Det är inte för att jag bor här utan jag tänker helt enkelt på det som släppts och kommer släppas. Vi har kunnat höra nykomlingen Jacco från Labyrint-kollektivet. Hans låtar Vår betong och När mörkret faller har blivit favoriter på Skawars och är riktigt, riktigt bra.

I går släppte Format en EP med fyra (eller egentligen fem) schyssta låtar på. Ni som laddat ner vet vad jag pratar om. Och så om drygt en månad kommer Junior Naturals debutalbum.

Det finns också en demosnubbe som heter Senior-I som är helt okej. Jag har säkert missat någon nu, men ändå. Heja Uppsala!

Inga kommentarer: