Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

04 september, 2009

Dubtips: Kultiration - Det som låter fel i örat

Jazzpiano, dubreverb, Marcus Bergs sång, ögon i en plåthink. Det här är suveränt, helt enkelt. Glömde jag säga att det är Internal Dread som skruvat? Enligt I-rations hemsida mixade han skivan live.

Kultiration utan dub är bland det bästa vi har i Reggaesverige. Kultiration i dub är världsklass. Det kan min australienska kompis intyga, hon blev alldeles till sig när hon fick höra Döden föder dub.

Om ni får chansen att uppleva Tom "Internal Dread" Hofwander som liveljudtekniker, gör det! Det är kul att kika över axeln när han mixar, hehe.

(texten redigerad, originaltexten publicerad i min gamla blogg, 12/5 -09)

Inga kommentarer: