Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

31 augusti, 2010

Desert Rose blandar och ger

Bandet Desert Rose släppte i början av juli sitt debutalbum, Enter the Apes, gratis på nätet. Det är en blandning av hiphop och reggae som gäller här. Vid första lyssningarna lät det hiphop om det mesta medan reggaen stod tillbaka något. Men sedan tog reggaen över och jag tyckte mig höra reggae överallt i de åtta apspåren. Den där låten som bloggen gillade förra hösten, Sweet Desert Rose, öppnar här. Flöjtslingan är fortfarande lika smittsam som när låten var ny. Nästa singelsläpp var Runnin'. Den har inte baktakten, men reggaekänslan finns där. En crossoverlåt i upptempo.

Helt klart tänker bandet och jag lika när det gäller vilka låtar som har högst kvalitet. Nästa låt som gillas är Unity där Flex och Mango gästar. Låten har fått speltid på P3 nyligen, i P3 Labs.

Sammanfattningsvis, russinen ur kakan smakar gott. Det är några låtar som jag hoppar över efter några lyssningar. Sedan skivan släpptes så har bandet hunnit med ytterligare en låt som ska medverka på husproducenten Leontins kommande mixtape. Vi slänger med en recension av den också. Bloggen har fått en exklusiv förhandslyssning på den. Inna Mi Yard är en skön, långsam låt. Den har minsann fått en släng av melodica också. Den här hade jag gärna hört på albumet. Den ligger med där i toppen av Desert Rose låtar.

Bästa spår: Sweet Desert Rose och bonusen Inna Mi Yard.

Inga kommentarer: