Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

06 augusti, 2010

Festivalfredagen igång!


Slag Från Hjärtat var först ut på Uppsala Reggae Festival under fredagen. Det märks tydligt att helgen är här, det var mer publik vid stora scenen kl 17 i dag jämfört med i går. Det kan vi nog också tillskriva Slag Från Hjärtat som har sina fans. Min oro när bandets debutskiva släpptes i vintras, nämligen att de tre sångarna inte skulle hantera tonarterna, blev både bekräftad och dementerad. Det var framför allt låtarna där Ras Udo sjöng som det lät mest tonsäkert. I övrigt en mycket bra spelning med bandet, som fick god respons från publiken. Slag Från Hjärtat propagerade verkligen för kärlek, och de var det mest lämpade att spela innan fredsmanifestationen som hölls på området, till minne av atombomben över Hiroshima strax efter spelningen.


Bäst stämning tycker jag det blev under låtarna Steg för steg, Lägg ner ditt vapen och den avslutande Han är. Precis som när jag recenserade debutskivan måste jag plussa för saxofonisten Colin Dyall. Han gjorde ett jazzigt solo som var enormt svängigt.



Inga kommentarer: