Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

04 augusti, 2010

Laddar inför URF

Nu så. I morgon kickar en av årets fetaste svenska reggaehändelser i gång. Stora internationella stjärnor blandas med svenska artister på frammarsch. Årets upplaga av Uppsala Reggae Festival kan förhoppningsvis bli något i hästväg.

Själv laddar jag bland annat med en blytung Spotify-lista. Här har jag exempelvis lagt in Busy Signals tveksamma D.O.B, Anthony Bs kritikerrosade Real Revolutionary, Alborosies nygamla Escape From Babylon to the Kingdom of Zion och Bunny Wailers solodebut Blackheart Man samt ett gäng singlar från Mavado och Peetah Morgan.

Mitt stora frågetecken när jag laddar är Midnite. De killarna har ju gjort en hel del grymma grejor. Inga som helt tveksamheter. Men var ska jag börja? Har fått tips om deras fem "essentials", men de lyser fortfarande med sin frånvaro i skivhyllan. Jag får helt enkelt lyssna på det lilla urval som Spotify bjuder på, och då visar det sig att Ras Mek Peace är en lysande platta.

Inga kommentarer: