Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

15 augusti, 2010

Miss Relli höjer temperaturen på Kontiki

Svettigt och varmt på dansgolvet. Foto: Alexander Hänninen.
Som vanligt vänder Rough Lynx Sound plattor och värmer upp dansgolvet när klubb Love Tip äger rum på Kontiki vid Slottsskogen i Göteborg. Det är trångt och varmt i den lilla lokalen men stämningen är på topp.

Det visar sig bli ännu varmare när kvällens akt, Miss Relli, kommer upp på den väldigt lilla och smått provisoriska scenen. Miss Relli är en relativt ny dancehallartist från Göteborg som är aktuell med sitt debutalbum/-mixtape där bland annat Million Stylez är med och gästar på en låt. Kvällens spelning är hennes femte och hon är uppbackad av Hot This Year Band.


Miss Relli själv.
Det är lika knappt med plats på scen som på dansgolvet när alla i bandet har intagit sina platser och kör igång. Man kan känna en viss nervositet från Miss Relli vilket dock försvinner några låtar in i spelningen. Jag vet inte om det begränsade utrymmet hindrar henne från att leva ut men det som saknas är lite pepp och engagemang. Man får hoppas det kommer efter lite mer erfarenhet av livespelningar.

Hon fortsätter i alla fall hålla publiken i gungning till dancehallrytmerna och även om jag bara fotar dryper svetten om mig. Hon påpekar återkommande att detta är "a gyal ting". Hon har leendet, rösten och rytmen och spontant känner jag att denna kvinna kan gå långt. Jag har själv följt hennes musikskapande lite smått och märker att hennes talang utvecklas snabbt. Det var inte längesen hon började och på denna korta tid har hon utvecklats rejält. Jag vill se mer av Miss Relli.

Alexander Hänninen

Inga kommentarer: