Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

18 augusti, 2010

I Mosa laddar för Sydamerika

En artist som uppträdde under Uppsala Reggae Festival och fick chansen att nå en en ny, större publik var I Mosa. Men vem är han? Svenska Reggaebloggens spanskakunskaper är obefintliga, så med hjälp av en översättare nådde bloggen och I Mosa varandra skriftligt.

Hur tycker du spelningen gick på URF?

–Det var min första gång på URF och jag fick känna stöd från publiken. Jag tyckter att det va en bra spelning så jag hoppas att det blir mera gånger på festivalen.

Vad fick du för respons efteråt?

–Folk kom fram och och var spontanta med komplimanger. Många som inte kände till min musik kom fram och sade att det var en bra spelning och dem som har hört musiken de var nöjda. Jag är glad över att folk gillar min musik och att de kan identifiera sig med musiken.

För den stora svenska publiken är du okänd, men du gör en del spelningar i Uppsala. Kan du berätta vem I Mosa är?

–Jag är född i Chile men jag har vuxit upp i olika länder i Latinamerika. Jag började med musik 2000, samma år som jag åkte till Sverige för första gången.

Efter det flyttade jag till Barcelona. Där startade jag ett independentbolag, Negroida Barbarie Records, och 2006 flyttade jag tillbaka till Chile. Sedan dess har jag rest och spelat min musik i Chile, Spanien, Sverige, Argentina och Brasilien.

Negroida Barbarie Records, berätta mer om bolaget.

–Negroida Barbarie Records är ett oberoende skivbolag som vi har startat i Barcelona. Negroida Barbarie är de som jobbar med oss i studion, de som gör musiken, design, skivorna och fixar spelningar. Det är mer än ett bolag, det är en arbetgrupp som jobbar för samma mål; musiken.

Vad är på gång framöver? Har du skivinspelning på gång?

–Just nu jag håller på spela in en ny skiva, som är tänkt att släppas i slutet av året, och det kommer nya videor.

Du ska åka till Venezuela i höst. Vad händer där?

–Jag kommer vara i Sverige till oktober, sedan har jag spelningar i Venezuela (Caracas, Maracay och Valencia). Det är ganska möjligt att det blir Colombia och Chile också.

Inga kommentarer: