Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

16 januari, 2010

Biljetterna till Öland Roots släppta

Sandbergen i juli brukar vara ett trevligt sommarnöje för oss som gillar baktaktsmusiken. Biljetterna till Öland Roots 2010 har alltså släppts och Svenska reggaebloggen har lyckats få tag på killen som köpte första biljetten, Rickard Mai från Uppsala.

Har du försökt få tag på första biljetten eller var det en ren slump?

- Att jag lyckades få tag på den allra första biljetten kom faktiskt som en överraskning. Men visst, jag är välkänd i kompisgänget för att ligga på biljettluckan, så helt oväntat var det kanske inte. Vi kan väl kalla det en "beräknad slump" (skrattar).

Hur många gånger har du varit på Öland Roots?

- Årets festival blir min fjärde i rad. Öland Roots är en måste-festival enligt mig! En ö, en dansbana i skogen invid böljan blå, ett folk och en kärlek. Kan det bli mysigare än så?

Vilka artister vill du helst se till sommaren?

- Årets önskelista på artister blir svår, mycket svår. Förhoppningen är att få knyta många nya bekantskaper samt återse gamla vänner. Att hålla ett öppet sinne är viktigt.

Vilka mer festivaler/spelningar har du tänkt se i sommar?

- Det värmer i vintermörkret att få blicka framåt. Uppsala Reggae Festival med sitt tioårsjubileum står självklart på menyn även i år. Ett Uppsala utan Yareds och folkets URF, är inte ett Uppsala. Om jag har biljett? Gissa...

- En festival jag gärna gör premiär för i år är Summerjam nere i Köln. Några av mina närmaste vänner representerade Uppsala förra året och de kom hem med ett smile långt upp på kinderna. Minst sagt nöjda alltså.

Ingen sommar utan reggae, eller?

- Ingen sommar utan reggae, varje svennebanan har det i sig. Man behöver verkligen inte leta särskilt djupt för att finna sitt gung och trivas med tillvaron. Och det är precis det budskapet musiken förmedlar mig. Let us unite!

1 kommentar:

Erik sa...

Gött med fler intervjuer och inte bara "nyhetsrapporter"! Vore dock kul med lite mer krönikor och reflekterande. Svinbra blogg annars! :)