Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

14 januari, 2010

Nytt band: Natural Rockers

Ett band jag hittade på MySpace nyligen väckte mitt intresse. Natural Rockers från Enköping gör en skön roots och efter en kontakt med bandet fick jag mer info. Bandet kommer spela in material till våren, och med det som bakgrund ge sig ut och spel mer än hittills.

Eftersom Reggaesverige är litet så finns det kopplingar till andra band. Sångaren i Natural Rockers spelar piano/keyboard i First Light.

- Vi satsar hårt på vår idé och "grej" att köra roots på svenska à la Jan Johanssons Jazz på svenska, skriver Tommy i bandet.

Natural Rockers skriver också "bjuder man in oss så bjuder vi på ordentliga vibes. Vi är de som håller kvar vid hur reggaen bör låta, och det kan vi säga utan att skämmas!". Som influenser nämner man Dennis Brown och King Tubby. Om allt går enligt plan ska Svenska reggaebloggen se bandet spela i Uppsala på söndag. Håll utkik efter recension på söndag kväll.

Inga kommentarer: