Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

02 januari, 2010

Junior Eric-material finns

Svenska reggaebloggen var nyligen i kontakt med Gillis Bengtsson, skivbolaget SwingKids starke man. Jag bad honom titta framåt 2010 och se vad som är på gång. Det här är Gillis egna ord, jag har endast formaterat texten något.

"Det största som händer i Reggaesverige nästa år har jag redan hållit på och fixat med ett tag nu i det tysta faktiskt: Kapten Röd släpper ny platta och börjar turnera igen! Det återstår dock en hel del jobb för karln i studion för att skriva och prodda klart låtar men festivalturné är det redan bestämt att det kommer bli till sommaren. Planen är att plattan släpps i maj också så det hoppas jag och då kan det hinna bli en snabb klubbsväng innan sommaren också men detta vet vi senare i vår.

Sedan kommer eventuellt Stures Dansorkester släppa platta också. Syster Sol vill spela på festivaler som inte bokade henne i år så jag hoppas det kan bli en del gigs till sommaren för henne och att hon börjar göra nytt för det känns som hon verkligen har det lilla extra för bryta gränser och bli stor även utanför reggaecrowden.

Jag kommer även hjälpa Kalle Baah med att boka några festivalkonserter eftersom de har 30-årsjubileum. Governor Andy kommer ju också släppa nytt någon gång och han hjälper jag ju ständigt att sätta gig åt också.

Sist men inte minst så finns det faktiskt en del osläppt material kvar med Junior Eric som Partillo sitter på och som faktiskt kan komma att släppas under 2010 på ett eller annat sätt också... Vad jag hört och vet så kommer det ju även plattor eller nya feta grejer med Million Stylez, Diegojah, Mysticman, Kapellet, Internal Dread, Papa Dee och Joey Fever så 2010 blir mycket roligt för oss svenska reggaefantaster!"

Vad säger ni om den starten på 2010?

Inga kommentarer: