Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

20 januari, 2010

Kapten Röd gör roots

Den långe rödlätte stjärnan från Göteborg håller som bäst på med sitt uppföljaralbum. Efter dundersuccén med Stjärnorna finns här (2007) kan man tänka sig att det är tufft att komma vidare. Svenska reggaebloggen luskade lite med Kapten Röd hur arbetet går.

- Just nu drar plattan åt ett rootsigare håll men den känslan kan skifta från månad till månad så vi får se var det landar. Jag jobbar som fan på mitt album, det känns kul att ha fått tillbaka lusten på att göra eget material efter att ha varit lite trött på det ett tag och jag fokuserat mer på producerandet åt andra istället. Men nu pausar jag de flesta av de projekten för att lägga 100% på mina låtar, berättar Kapten Röd.

Spelar in i Skärblacka

- Jag har alltid drömt om att spela in några rytmer med liveband, så i höstas åkte jag till Red Hut-studion i Skärblacka tillsammans med Hot This Year Band (bestående av Partillo, Lars-på-bas och André Roots) plus Jeepstarr på gitarr, och spelade in grunderna till ett par låtar, det blir riktigt grymt. Studion är skapad av Kalle Baah och drivs och styrs av Janne (trummis i Kalle Baah). Han får till ett sånt jävla grymt ljud verkligen, många av Governor Andys rytmer är inspelade där.

Senast i maj är det tänkt att skivan ska släppas, uppger skivbolaget SwingKids. Bloggen tipsar gärna igen om låten tillsammans med Promoe, som verkar komma med på Kapten Röds album.

Inga kommentarer: