Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

09 januari, 2010

Format i nygammalt format

Kicken av tjuven har många reggaelyssnare hört 2009 på download-EP:n Barn av en förlorad tid. Svenska reggaebloggen har varit i kontakt med Uppsalaartisten Format för att kolla vad som händer 2010, och det är en del förändringar på gång.

- Jag sammanställer en ny platta, Full igen, som kommer vara mer åt hiphop-hållet. Jag har även ett mer politiskt släpp i görningen, Knuten näve krossar rak handflata. Där kommer hård hiphop, reggae och glad pop blandas, allt med hård politisk lyrik.

Format växlar alltså tillbaka lite till hiphopen, som han höll på med tidigare i karriären. Då i gruppen Mat åt far (sent 90-talet, början av 00-talet). Han verkar inte vila direkt i sitt musikgörande, den gode Format, då ytterligare projekt är på gång januari 2010.

- Håller även på med ett mixtape där jag mixar gamla låtar från alla möjliga genrer. I veckan lirade jag in med Beat Prophets på projektet Ritmos Tenoros. Andra som troligtvis kommer delta är Storsien, Mekka, Lancy Rankin, Chienloup, Kung Henry, Dödfödd, Robin Seyfi, Keri Howe, Elijah Gudance, Rami, I Mosa etc, berättar Format.

Jag slänger med videon till Kicken av tjuven också, lyssna framför allt på textraden om chefen, roligt formulerad.

Inga kommentarer: