Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

25 oktober, 2010

Gregory Isaacs har lämnat oss

En av reggaens stora röster har tystnat, Gregory Isaacs. Han blev endast 59 år gammal. Den förbannade kräftan slog till igen. Om ni vill lyssna in er på Gregory Isaacs så finns det en ocean av inspelningar att välja mellan. Mina favoriter är Soon Forward (1979), Night Nurse (1982) och Slum In Dub (1978). Här nedan Night Nurse.



Många har gjort cover på Gregory Isaacs. Jag väljer att bjussa på Stures Dansorkesters cover på Mr. Cop, Farbror Blå.

3 kommentarer:

Rotbarn sa...

ved hemskt.

Patrik sa...

Trist :( Jeepstarr har gjort en svensk cover på Night Nurse som heter Sjuksköterskan. Den är rätt fin :)

Cool Ruler sa...

Jag har ingen svensk cover att bjuda på men Over the Bridge-covern med Ava Leigh blir perfekt en sån här trist dag.
http://www.youtube.com/watch?v=wBfgJUwuor4