Besök svereggae.se istället!

Kära läsare. Nu är sajten svereggae.se i skarpt läge. Det återstår en del putsande och ni kan räkna med att det händer en del förändringar de kommande veckorna, men nu är jag såpass nöjd med sajten att jag släpper ut den. Det här betyder att svenskreggae.blogspot.com inte uppdateras och ni ska istället besöka svereggae.se för nyheter. Hela arkivet härifrån är överflyttat. Hoppas ni kommer trivas på nya adressen! :)

18 oktober, 2010

Spirituell dub signerad Jonahgold

Jonahgold, producent, musiker, ljudtekniker och massageterapeut, lade häromdagen upp ett klipp på Facebook som fångade bloggens intresse. Det var en högklassig dub som en man pratade över. Svenska Reggaebloggen frågade vad det var för något och fick ett utförligt svar tillbaka då detta projekt ligger Jonahgold varmt om hjärtat. Först berättar han vem mannen är.

- Mooji är en spirituell lärare, en del kallar det guru, mästare. Han har studerat hos dom mest välrenommerade "sages" i Indien (Sri Ramana Maharshi och Papaji). Jag har fördjupat mig i andlighet och självkännedom ett tag nu och har ägnat all min tid åt att "promota" detta. Både mitt jobb som massageterapeut och producent ger mig möjligheten att göra detta. Det är hela vitsen liksom. En dag bad jag om att hitta en mästare som skulle ha en chans att fånga intresset hos mina reggae-polare och strax därefter stötte jag på Mooji. Han är jamaican som bor i Brixton. Han var nyss på besök i Sverige för att hålla Satsang, som är ett slags workshop i självkännedom. Det var innan jag kände till honom så jag var ej där. Lustigt nog kallar dom det för "stepping into the fire of self-discovery", reggae-parallellerna känns väldigt tydliga. Han insisterar även på att jag/vi inte tar betalt för musiken jag gjort. Han berättar lite om sin historia här.

Så här gick Jonahgold tillväga
- Jag har tagit utdrag ur ett par av dessa Satsang-videor och satt musik till dom. Han gav ok till detta och är väldigt glad att hans budskap har fått dub-vingar. Det kommer mera. Jag planerar att göra ett album med denna man. Jag har avfärdat åtskilliga andliga skojare i mina dagar men i det här fallet kan jag säga att denna man är på riktigt. Hans budskap är sanning.

Så, hur låter då detta? Lyssna här nedan. Redaktionen ser verkligen fram emot att höra ett helt album.

1 kommentar:

trevor sa...

vart kan man lyssna på dubben? hittar honom inte på facebook.
grym blogg!!
peace